Маркування ЄС

Згідно з діючими нормами ЄС про маркування шин, шини для легкових та легковантажних автомобілів повинні мати додаткову етикетку із зазначенням таких ключових характеристик

I. Паливна економічність

Чим менше шина витрачає енергії під час кочення, тим менше палива потрібно для продовження руху. У легкового автомобіля тертя шини з поверхнею дороги може поглинути близько 20% необхідної енергії, у вантажного автомобіля - до 30%.

Рівень опору коченню оцінюється за шкалою від А до G

...

А - найбільш ефективний показник (максимальна паливна економічність)

G - найменш ефективний показник (мінімальна паливна економічність)


Вибір шин з кращими показниками призводить до зниження споживання палива. Різниця між двома класами опору коченню проявляється в різниці витрат палива об'ємом близько 0,1 літрів на 100 кілометрів. Результати залежать від типу автомобіля та кліматичних умов.

II. Зчеплення на мокрій дорозі

Визначає здатність шини утримуватися на дорозі в умовах мокрого дорожнього покриття.

Оцінюється за шкалою від А до G

...

А - найбільш безпечний показник (максимальний рівень зчеплення шин)

G - найменш безпечний показник (мінімальний рівень зчеплення шин)


Вибір шин з кращими показниками зчеплення на мокрій дорозі призводить до підвищення ефективності гальмування на мокрій поверхні і, відповідно, до підвищення безпеки водіння. Різниця гальмівного шляху автомобілів на шинах класу G і А може досягати 18 м (на мокрій дорозі, для середнього легкового автомобіля, що рухається зі швидкістю 80 км/год).

III. Рівень шуму

Вказує на зовнішній шум, створюваний проїжджаючим автомобілем. Шум, що створюють шини від контакту з дорогою, може становити від 50 до 80% загального шуму автомобіля. Однак слід пам'ятати, що загальний шум, створюваний автомобілем, залежить, у тому числі, і від характеру дорожнього покриття.

Оцінка рівня шуму класифікується за трьома класами у вигляді однієї, двох або трьох звукових хвиль. Чим більше хвиль, тим гучніша шина

...

1 чорна хвиля - тиха шина (як мінімум на 3 db нижче граничного значення для Європи)

2 чорних хвилі - помірно гучна шина (між граничним значенням і рівнем, нижчим від нього на 3 db)

3 чорних хвилі - гучна шина (вище граничного значення для Європи)

Відповідно до нового маркування, різниця між однією чорною хвилею і трьома - істотна. Шина з однією чорною хвилею утворює на 6 db менше шуму, ніж шина з трьома хвилями (у чотири рази голосніше).

Приклад Євроетикетки

225/40R18 92V ViaMaggiore Z Plus

EU tyre Label
Ми використовуємо файли cookie для оптимізації контенту та швидкодії сайту. Продовжуючи відвідування сайту, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.