Правила експлуатації шин

Монтаж

1. Монтуйте шини виключно на обід, рекомендований виробником автомобіля, і тільки в спеціальних шиномонтажних майстернях.

2. Ніколи не ставте на одну вісь шини з різними рисунками протекторів.

3. Обов’язково відбалансовуйте усі колеса, у тому числі запасне. Їздити на невідбалансованих колесах вкрай небезпечно, крім того, шини на них швидше зношуються.

4. Шини зі спрямованим рисунком протектора встановлюйте згідно зі стрілкою на боковині, яка вказує напрямок обертання при русі вперед.

5. Після встановлення нових шин обкатайте їх на відстані як мінімум 100 км при швидкості не більше 80 км/год.

Експлуатація

1. Не перевищуйте показники максимально допустимого навантаження та швидкості. Перевантаження негативно впливає на ресурс шини.

2. «Перевзувайте» автомобіль у зимові шини, як тільки середньодобова температура повітря опуститься нижче +7°C. При більш низьких температурах зчеплення літніх шин з дорожнім покриттям значно погіршується.

3. Не варто їздити на зимових шинах влітку, так як різко підвищується знос протектора.

4. Встановлюйте шипи протиковзання тільки при необхідності експлуатації шин на обмерзлих дорогах.

Перевірка

1. Оглядайте шини кожні два тижні, щоб контролювати можливі пошкодження.

2. Періодично перевіряйте розвал/сходження передніх коліс. Неправильне регулювання може значно знизити кермову керованість, крім того, воно призводить до нерівномірного зносу шин.

3. Принаймні раз на місяць перевіряйте тиск у шинах. Зверніть увагу, що коректним можна вважати показники тиску тільки у «холодному» стані шини. Обов’язково дотримуйтесь рекомендованого внутрішнього тиску повітря згідно з навантаженням на шину. Шини зі значними відхиленнями від оптимального тиску погіршують керованість автомобіля і збільшують гальмівний шлях. Недостатньо накачані шини швидше зношуються і збільшують витрати пального, а шини з надмірним тиском знижують зчеплення і стійкість при гальмуванні.

4. Запасне колесо також обов’язково вимагає регулярної та повної перевірки, адже у будь-який момент воно може стати основним.

Заміна

1. У залежності від моделі шини мають різну глибину протектора. У процесі експлуатації шина поступово зношується, в певний момент шину необхідно замінити. Саме тому глибину протектора потрібно регулярно перевіряти. Для цього на всіх шинах є спеціальні індикатори зносу протектора — невеликі виступи в канавках (розташовані навпроти букв TWI на боковині). Коли протектор стирається до рівня цих індикаторів (1,6 мм), це означає, що шини досягли межі допустимого зносу і вимагають обов’язкової заміни.

2. Якщо один бік шини зносився більше іншого, варто поміняти шини місцями. Своєчасна заміна передніх шин на задню вісь також буде сприяти рівномірному зносу, але цю операцію обов’язково повинен виконувати фахівець.

3. Навіть шини, якими користуються рідко, з часом стають непридатними. Показником «старіння» може бути розтріскування гуми боковини, іноді — деформація каркаса. Незалежно від глибини протектора або пробігу через 5 років шини краще замінити.

Зберігання

1. Зберігайте шини в провітрюваному сухому місці, захищеному від прямих сонячних променів і атмосферних опадів. Переконайтеся, що поруч немає:

  • нагрівальних приладів
  • паливо-мастильних матеріалів, кислот, лугів та інших хімікатів, які впливають на властивості гуми
  • будь-яких предметів, які можуть пошкодити гуму (загострених тощо)

2. Шини на дисках слід зберігати у горизонтальному положенні, без дисків — у вертикальному.

Зберігання шин з дисками

Зберігання шин без дисків

Ми використовуємо файли cookie для оптимізації контенту та швидкодії сайту. Продовжуючи відвідування сайту, ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.